lördag 5 februari 2011

Itching baby

Vår lille pojke har haft röda utslag från och till i över en månad.
Vi har varit väldigt oroliga och åkt fram och tillbaka på barnakuten, bvc och vårdcentralen. Men ingen där vill svara på vad det var.
Vi fick rådet att smörja med mini derm av bvc och har så gjort utan några större resultat.
Efter ett besök på vårdcentralen fick vi en remiss till barnallergimottagningen, och efter att jag ringt dit varje dag, för att höra om remissen blivit bedömd, fick vi äntligen en tid.
Eksem! Vilket vi misstänkt att det varit. Så nu är det smörjning av 3-4 olika sorters krämer innan läggdags och på morgonen.
Inget babysim är rekommnederat eftersom kloret torkar ut. Nu när han är så irriterad i huden kan man ju vänta med påfrestningar utifrån så som simmningen. ( han har tom i öronen!! )
Stackars lilleman! Men bara efter ett par dagar sover han bättre och verkar va mindre irriterad. Det röda är inte så ilsket och hans hud känns mjuk och len.

Några föräldrar som har erfarenhet av eksem. Dela gärna med er!
Har era barn verkat överkänsliga mot något livsmedel?




Translate: Our little boy had a red rash that came and went for more than a month. We have been in children emergency room, child care center and health center. We finally got a referral to child allergy in which they stated that it was dermatitis. We got lots of creams to rub it with and it is after a couple of days much better. Any parents who have experience with dermatitis?
Please share!

/ Lady A

3 kommentarer:

  1. Stackars Ian, dock skönt för dig och Stoffe att ni vet vad det är. Hoppas att lillen blir bättre.

    Puss och kram till Ian! :)

    SvaraRadera
  2. usch vad jobbigt! Hoppas det går över!

    SvaraRadera
  3. jag är ett av de barn som levde med eksem. det jag minns är att oavsett vad jag undvek att äta & hur många svidande salvor vi än smörjde in, försvann aldrig eksemet. jag hade helst undvikt all kortison & smörjt in med snälla, milda, mjukgörande salvor istället.

    jag har, vid 22 års ålder, fortfarande böjveckseksem. periodvis är bra, ibland dåligt. jag tycker att lavendelolja har fungerat hyfsat bra.

    hoppas lillkillen mår bra ändå :)

    SvaraRadera