söndag 13 februari 2011

Aslög av Rörstrand

Idag har jag varit iväg och firat min farmors 87 årsdag.
När vi stod i köket och hjälptes åt med disken såg jag att hon hade delar av den söta servisen Aslög ( tillverkad av Rörstrand mellan 1962-1969). Jag berömde den och då säger farmor -" Den kan du få ".
Tror ni att jag blev glad? :)
Tack till min kära farmor!

Translate: today I've been away and celebrated my grandmother's birthday.I told her I liked her fine dinnerware huh. (Servisen Aslög, manufactured by Rörstrands porcelain factory from 1962 to 1969). A dinner service I think is beautiful. I got the part of the china that my grandma had! Do you think I was happy? :)

/ Lady A

2 kommentarer:

  1. Tillykke, det er virkeligt fint. Vh. Lærke/Fluesvampen

    SvaraRadera
  2. Så fint! Det er alltid koselig med gamle, flotte serviser! :)

    SvaraRadera