lördag 17 mars 2012

Hairy facts ;)

I förra veckan hade jag bokat tid hos min duktiga vän och frisör Ylva. Jag hade bokat tid för en mjuk permanent för att en gång för alla få ordning på mitt spikraka hår! Det va med förtjusning och lite rädsla som jag satte mig i stolen. Ylva började rulla upp mitt hår i stora spolar och tillsatte sedan permanentvätska och fixeringsvätska. Efter att tiden gått ut sköljdes allt ut och vips hade jag lockar! Som består! Jag är så himla glad för att jag vågade ta beslutet!
På bilden är håret tvättat dagen innan och jag har bara tillsatt lite hårskum och pomade. Jag har inte haft tid att lägga håret i pincurls än men jag kan tro att det kommer bli fina och framförallt en hållbar frisyr!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag har funderat på det där med permanent, men inte vågat riktigt. Orolig för frizz och sånt och hur det ser ut de dagar man inte orkar fixa till det...Är du nöjd alltså? förändrade det strukturen på håret? Åh, kanske borde överväga det där lite mer, låter ju onekligen intressant.

    SvaraRadera
  2. Måste fråga en till sak bara, har du färgat hår också? Går det att kombinera färg och permanent utan att man fuckar upp det helt? Ska snart åka upp till Sarah (retroella) och färga och klippa och blir ju sugen på permanent, men det kanske är att verkligen be om trubbel att göra allt på en gång, ska ju färga av håret med och det lär väl slita en del...

    SvaraRadera