fredag 23 mars 2012

confused on a Friday

Idag var jag allt lite virrig. Kom till jobb klocka. 11.00 och ser först när jag kommer fram att jag inte börjar förrän 15.00! Gaah! Ska man köra hem igen? Nähä! Inte när bensinpriset är så dyrt! Så jag åt min lunch i personalrummet och körde sen in och ställde bilen i Lund. Denna fredagen bjuder på underbart vårväder och jag gjorde ett besök i den söta lilla butiken Tant Hulda som ligger ett stenkast från Mårtenstorget. Så mycket fint! Jag skuttade med glada steg där ifrån med en kasse innehållandes en helt underbar gördel med strumpebandsklämmor och resår i sidorna från 40 talet. Hurra!! Får nog bli en runda dit snart igen. De hade nämligen en hel byrå med gamla nylon och silkesstrumpor, i många olika färger.
Nu ska jag ta en kopp kaffe, äta choklad och måla naglarna! :)


Translate: This morning when I arrived to work I saw that I was four hours early! If I was tired, or confused I leave unsaid. ;)
So I drove into the center of Lund and took a walk to the nice little shop "Tant Hulda". I saw an amazing elastic girdle from 40´s.
A day can turn out great despite the fact that it can start wrong.
Have a lovely weekend everyone!

3 kommentarer:

  1. åhh, så fin.. Sånna där är ju drömmen att hitta. Vilket bra fynd!

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag hade en exakt likadan för några år sen, som jag sålde på tradera eftersom den inte passade... Verkligen jättefin!

    SvaraRadera