fredag 8 juni 2012

Playtime

Det finns en sjö av fina leksaker från 40 och 50 talet som fortfarande håller måttet! Jag kan inte säga det nog med ggr - kvalitet var verkligen av ett annat slag förr och man var rädd om det man hade.
En av mina största rädslor för framtiden är att mitt barn blir fast i inomhus aktiviteter, tex att bara sitta hemma vid datorn och spela. Datorern styr ju våra liv mer eller mindre. Även jag är aktiv med min dator och tycker det är ett fantastiskt redskap! Men den stjäl också väldigt mycket tid som borde läggas på annat. Jag är nog inte ensam om att ha varit med om att man ska sitta en liten stund och plötsligt har en timme gått förbi!
Jag önskar iaf mitt barn och den kommande generationen mer utomhuslek, kreativa aktiviteter och glada dagar!
Vad sägs om detta gamla spelet? Kasta höstsko nån? :)
Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar