torsdag 10 mars 2011

Tifas Boudoir!

Min vän Tifa har startat upp en nättidning där hon skriver om allt mellan himmel och jord som rör vintage, retro och burlesk!
Ett kul initiativ utav denna rara lilla fröken.
Titta in vet ja: http://www.minboudoir.se/

Så här beskriver hon tidningen:

Jag som driver sajten MinBoudoir.se heter Tifa DeLeone och är pinupmodell sedan ungefär 5 år och burleskdansös sen 2009. Jag har länge haft min blogg men kände att jag ville utöka till en hel sajt ägnat åt mina favorit ämnen: kultur och stil från 40 & 50-talen!Sverige har en otroligt stor rockabilly och burleskscen, utöver det så finns det mängder med vintage älskare. Senaste åren har också en ny nisch vuxit fram; pinup.I länder som USA har pinup utvecklats till en egen slags subkultur och aldrig tidigare (förutom på tiden det faktiskt begav sig) har lagda lockar och bästa röda nyansen på läppstift varit så viktigt. Jag har märkt genom min blogg och via dom mail jag får varje dag från tjejer som vill veta mer om stilen att det finns ett intresse och behov av en nättidning som denna.Det som jag har känt saknas är en nättidning för tjejer och som fokuserar på Sverige/Norden.I många rockabillytidnigar och vanliga biltidningar har tjejer mest kommit i fokus som modeller med sitt namn med på sin höjd. Bara i Sverige finns det mängder med spännande designers, artister och andra intersesanta personligheter som jag vill lyfta fram.I huvudsak har jag gjort en tidning som jag själv skulle vilja läsa, en alternativ Cosmopolitan/Vecko Revyn för oss som vill ha tips på hur man bäst imiterar mormors frisyr från 40-talet, vilka strumpor med söm som är bäst och vart man kan hitta de bästa kurserna i swingdanser!

Translate: My friend Tifa has opened an online newspaper where she writes about everything under the sun relating to retro, vintage and wherever around. A great initiative of this sweet lady.
/ Lady A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar